נתניהו לבג"ץ: "אין לכם סמכות לדון בחוק הנבצרות"

ישראל רובין No Comments on נתניהו לבג"ץ: "אין לכם סמכות לדון בחוק הנבצרות"

ראש הממשלה נתניהו הגיב לעתירה נגד חוק הנבצרות: "ניסיון חמור ביותר לגרור את מערכת המשפט לתוך הקלחת הפוליטית ולגרום לה להחליט בניגוד לחוק ובניגוד להכרעת המוסדות הדמוקרטיים הנבחרים"

בית המשפט העליון צילום: Lior Mizrahi/FLASH90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

העתירה נגד חוק הנבצרות: ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיש הערב (ראשון) לבית המשפט העליון את תגובתו לעתירות, באמצעות עו״ד מיכאל ראבילו. "עמדת ראש הממשלה היא כי דין העתירות להידחות על הסף מחמת חוסר סמכות והעדר עילה להתערבות שיפוטית", נכתב בתגובה. "לאחר העברת חוק הנבצרות, ההכרעה בענין האמור בעתירה אינה בסמכותו של בית המשפט הנכבד, ומשכך דין העתירה להידחות על הסף".

עורך דינו של נתניהו הוסיף: "גם לפני קבלת החוק האמור מן הראוי היה לדחות את העתירה על הסף, היות שהעותרים ביקשו למעשה מבית המשפט הנכבד, במסווה של עתירה "מנהלית", להחליף את נבחרי העם וליתן צווים המורים בפועל על הדחת ראש ממשלה מכהן וחילופי שלטון ללא החלטה של נבחרי העם בכנסת וללא כל סמכות קבועה בחוק.

לדבריו "מדובר כאן בניסיון חמור ביותר לגרור את מערכת המשפט לתוך הקלחת הפוליטית ולגרום לה להחליט בניגוד לחוק ובניגוד להכרעת המוסדות הדמוקרטיים הנבחרים, וזאת ללא כל סמכות מפורשת בחוק. שום משחקי מילים לא יוכלו להסתיר את העובדה שיש כאן ניסיון לעקר מן השורש את רעיון ריבונות העם ולבצע הפיכה שלטונית בחסותו של בית המשפט הנכבד".

כזכור, שעות ספורות לאחר חקיקת החוק, בבוקר יום חמישי הגישה התנועה לאיכות השלטון עתירה לבג"ץ נגד התיקון לחוק יסוד: הממשלה (חוק הנבצרות) הקובע "תנאים בלתי אפשריים להוצאת ראש ממשלה לנבצרות", כך לדברי התנועה. השופט אלכס שטיין דרש מראש הממשלה והיועצת המשפטית לממשלה להגיב לעתירה.

התנועה טענה כי זהו תיקון פרסונאלי אשר "חותר תחת הבסיס המשטרי בישראל לפיו הרשות השופטת מאזנת ובולמת את הרשות המבצעת והרשות המחוקקת – וכינונו הוא מעבר נוסף אל דיקטטוריה".

עוד טוענת התנועה נגד תחולתו המידית של התיקון, בטענה כי הוא "יוצר תקדים חדש ומסוכן – ככל שלא עולה בידי מי שאוחז בראשות הממשלה לשנות את ההסדרים החוקתיים, כך הוא הולך ומשנה אותם בהתאם לנוחיותו, נוכח הרוב המזדמן שברשותו".



0 תגובות